Tłusta "słodycz"

Dziś pomysł na szybki i prosty deser - coś tłustego z słodką nutą. Kogel mogel to smak mojego dzieciństwa, chyba jeden z moich ulubionych deserów z dawnych lat. Dziś jestem na diecie wysokotłuszczowej i desery pojawiają się niezwykle rzadko w moim jadłospisie - jednak czasem do kawy cos się chcen:) . Tak powstał ten szybki pomysł na deser, jego zrobienie zajmuje 10 minut. 


Skłądniki (na 2 porcje)L

- 5 żółtek
- 50g masła
- 1 łyżka kakao/karobu
- 1 płaska łyżka ksylitolu/erytrolu (dla mnie wyszło trochę za słodkie więc spokojnie można dać mniej :)) 
- 1 łyżka masła orzechowego/tahini

Masło rozpuszczamy, żółtka ubijamy mikserem z ksylitolem. Mieszamy z masłem i masłem orzechowym i kakao (blenderem albo mikserem) aż powstanie gęsta masa. Wkładamy na około 1-2h do lodówki żeby trochę stężał. Posypujemy jagodami goji, wiórkami, orzechami, co kto lubi :) 


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

MSM – komu pomoże, a komu zaszkodzi

Magnez a choroby nowotworowe

Mutacje genu CBS – gdy donory grup metylowych mogą szkodzić