Posty

Wyświetlanie postów z maj, 2018

Dieta ketogeniczna i mikroflora jelitowa

Obraz
Coraz więcej mówi się na temat wpływu diety na naszą mikroflorę jelitową. Probiotykoterapia jest bardzo pomocna, jednak jeśli warunki w obrębie naszego jelita są nieciekawe – problemy zdrowotne będą nawracać po odstawieniu probiotyków. Dieta ma tutaj znaczenie ogromne. Dużo się mówi o wpływie błonnika na kolonizacje dobrych bakterii. Najnowsze doniesienia mówią, że dieta ketogeniczna (KD) znacząco wpływa na kolonizacje naszych jelit przez pewne gatunki bakterii, co przenosi się mocno na regulację naszego metabolizmu, naszą kondycję psychiczną, a nawet na…. zmniejszenie częstości występowania ataków padaczkowych.

Trening autogenny – czyli jak poprzez naukę samokontroli poprawić zdrowie

Obraz
Trening autogenny to metoda opracowana w 1924 roku przez Heinricha Schultza – niemieckiego neurologa.Jest to forma relaksacji, podobna do czegoś w rodzaju auto-hipnozy. Polega na skupianiu się na poszczególnych częściach ciała, ich rozluźnianiu i relaksacji. Czas jej wykonania to około 20 minut. Jakie korzyści ma ta metoda dla naszego organizmu?

10 głównych przyczyn chorób nowotworowych

Obraz
Choroby nowotworowe to dziś prawdziwa plaga. 1600 osób dziennie umiera z powodu raka. Zachorowalność rośnie dość mocno. Niestety – świadomość na temat czynników zachorowania jest wciąż niewielka. W przypadku tej choroby dość często obserwuję schemat wyparcia, na zasadzie: „mnie to nie dotyczy”, „wolę się nie badać, żeby nie wiedzieć” itp. Warto jednak mieć pewną świadomość – przed tą chorobą można się skutecznie bronić!

Jak przekonać się do warzyw - trudności na początku diety

Obraz
Próbujesz rozpocząć przygodę z zdrowym odżywianiem, ale nigdy nie jadłeś/aś warzyw? Na samą myśl o jedzeniu warzyw odczuwasz mdłości? Twoja dieta składa się głównie z bułek, słodkich jogurtów, drożdżówek? Nie ma co się zrażać! Ja też kiedyś unikałam warzyw! Moje śniadanie składało się z drożdżówki, a do szkoły brałam słodkie jogurty i wafelki. Na szczęście nasze kubki smakowe z czasem dostosowują się do nowej diety. Nie ma co jednak od razu rzucać się na sałatki i warzywa na parze. Czasem zmiany małymi kroczkami (a trwałe) są lepsze.

Elastyczność metaboliczna - klucz do zdrowia

Obraz
Sposób żywienia bardzo mocno się zmienił na przestrzeni ostatnich lat. Jedzenia mamy pod dostatkiem – znacznie częściej zdarzają się zgony w powodu nadmiaru jedzenia, niż z głodu. Jedzenie 5 posiłków dziennie, podjadanie, nadmiar kalorii – to wszystko sprawia, że człowiek utracił zdolność do metabolicznej elastyczności. Co to jest metaboliczna elastyczność? I dlaczego jest kluczem do zdrowia?

Długowieczność - dlaczego stare nie musi być złe

Obraz
Wiele osób boi się starości. Uważamy starość za coś złego – stajemy się mniej atrakcyjni, nasze narządy zużywają się. To jak bardzo starość niektórych przeraża dobrze jest widoczna chociażby w show biznesie. Tymczasem zmierzamy w bardzo złym kierunku jeśli chodzi o przedłużanie młodości. Podobnie jak z leczeniem chorób przewlekłych – pozbywamy się tylko objawów.. w dodatku często objawów zewnętrznych. Wstrzykujemy botoks – gdy pojawią się zmarszczki, gdy wypadają nam włosy – doczepiamy sztuczne. W ten sposób nie przedłużymy sobie życia.